Понеділок, 16.07.2018, 04:08Вітаю Вас Гість | RSS
Стройненська ЗОШ І-ІІ ступенів
Форма входу
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 90

БЛОГ УЧИТЕЛЯ ХІМІЇ


ЛЕВКО МИРОСЛАВА ВАСИЛІВНА 

ВЧИТЕЛЬ ХІМІЇ СТРОЙНЕНСЬКОЇ ЗОШ І-ІІ СТУПЕНІВ

Сайт вчителя хімії Левко Мирослави Василівна

   Левко Мирослава Василівна, народилася 14 січня 1977 року у селі Тибава Свалявського району Закарпатської області. З 1984 по 1992 роки навчалася у Тибавській загальноосвітній школі. З 1992 по 1994 роки – у Свалявській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1. У 2001 році закінчила Ужгородський національний університет, за спеціальністю «Хімік. Викладач хімії». У цьому ж році була прийнята вчителем хімії у Стройненську ЗОШ І-ІІ ступенів, де працюю по сьогоднішній день. У 2012 році вступила до Дрогобицького педагогічного університету імені Івана Франка на кафедру післядипломної освіти біологічного факультету, де здобуваю другу вищу освіту за фахом «Вчитель біології, екології та основ здоров’я». Закінчую освіту у січні 2015 року. Маю педагогічний стаж – 17 років.

   Викладаю хімію, природознавство та основи здоров’я у 5-9 класах Стройненської ЗОШ І-ІІ ст.. З 2001 по 2012 роки працювала також вчителем фізики у Тибавській ЗОШ І-ІІ ст. Маю вищу кваліфікаційну категорію, є головою методичного об’єднання вчителів природничого циклу школи та класним керівником 5-Б класу.

   Ставлячи за мету навчити дитину хімії та основ здоров’я, я навчаю своїх вихованців насамперед цінувати життя і здоров’я, розуміти себе, свої можливості, пізнавати краще грані своєї душі; показую їм радість пізнання, творчого злету, розкриваю всі кращі духовні пориви, тісно пов’язані зі збереженням фізичного здоров’я. Ось тому головним в моїй роботі є співпраця і співтворчість з учнями та батьками.

   Наше спілкування відбувається на уроці та в позаурочний час. На мою думку, урок в наш час повинен бути особистісно орієнтованим, а позакласна робота – різноманітною. На моїх уроках обов‘язково присутній мотиваційний компонент, різні форми роботи (групові, індивідуальні, парні і фронтальні) та інтерактивні методи навчання з використанням ІКТ. Вивчення хімії неможливе і без пошуково-дослідницької діяльності. Мої учні беруть участь у роботі МАН та районних олімпіадах, де завжди здобувають призові місця. Також в моєму арсеналі присутні активні методи навчання, тому що їх застосування сприяє розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів. Свої уроки я будую на трьох китах: розвиток, творчість і комфорт.

   Без прагнення до наукової роботи учитель неминуче потрапляє під владу педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності, тому я займаюся самоосвітою. Важлива не кількість знань, а їх якість. Можна знати дуже багато чого, не знаючи найпотрібнішого.

   «Якщо хочеш перемогти весь світ, переможи самого себе» - писав Федір Достоєвський. Я поки що не маю багато, але найвища нагорода для вчителя – це вдячні учні. Я сподіваюсь, що саме таких учнів маю.

 

Майстер - клас "Я роблю це так"

«У дитячому віці гра – це норма,

і дитина повинна завжди гратися,

навіть коли робить серйозну справу»

А.С. Макаренко

   Коли я заходжу до класу, то ставлю перед собою головну мету: розвивати здібності учнів, дати дитині упевненість у тому, що вона досягне успіху, навчити її вчитися: здобувати інформацію, використовувати її, співставляти та аналізувати, формувати уміння застосовувати набуті знання й отримувати насолоду від процесу учіння.

   Арабський письменник і філософ Сааді зазначив: учень, який вчиться без бажання, - це птах без крил. Саме тому одне із завдань, яке я ставлю перед собою, - викликати інтерес учнів до навчання, активізувати їх розумову діяльність.

   Навчальний матеріал легше засвоюється і найдовше зберігається в пам’яті в тому випадку, коли учень не пасивно сприймає те, що говорить учитель, а активно діє під час вивчення матеріалу. Вашій увазі пропоную прийоми навчання, які допомагають зацікавити учнів у вивчені хімії, залучити їх до активної співпраці.

Вправи з сигнальними картками. Прийом «Вірю-не вірю»

   Часто на уроках використовую гру з сигнальними картками. Вони зазвичай зеленого та червоного кольорів. Гра полягає в тому, що вчитель задає питання, учні подумки дають на нього відповідь, і піднімають зелені картки в разі, якщо вірять сказаному вчителем. А якщо не вірять – піднімають червону картку. Діти повинні бути дуже уважними, бо кожен, хто не повірить вчителеві та підніме червону картку – повинен буде довести свою точку зору, або визнати свою помилку. Тож потрібно завжди бути напоготові. Під час цієї гри активними стають абсолютно всі учні незалежно від віку і рівня знань, при цьому активізується їх думка, стимулюється процес мислення, процес висловлення своїх думок та їх аргументація.

Наприклад:

• Хімічний зв'язок – взаємодія між структурними частинками речовини (вірю)

• Відомо лише ковалентний полярний та ковалентний неполярний зв'язок (не вірю)

• Йонний зв'язок – це взаємодія між молекулами речовини (не вірю)

• Катіони та аніони – це йони (вірю)

• Катіон – негативно заряджений йон (не вірю)

• Аніон – негативно заряджений йон (вірю)

• Хімічний зв'язок утворюється за рахунок валентних електронів (вірю)

• Завершення зовнішнього енергетичного рівня може бути досягнуто приєднанням чи віддачею електронів (вірю)

• Електронегативність у періодах зі збільшенням заряду ядра атомів зменшується (не вірю)

• Електронегативність у групах зі збільшенням заряду ядра атомів зменшується (вірю)

• Найбільш електронегативним є Флуор (вірю)

• Найменш електронегативним є Оксиген (не вірю)

• Йонний зв'язок характерний для йонних сполук (вірю)

• У молекулі води ковалентний полярний зв'язок (вірю)

• У молекулі кисню ковалентний полярний зв'язок (не вірю)

• У молекулі питної соди ковалентний полярний зв'язок (не вірю)

Прийом «Кросворд»

   Цей прийом можна використовувати фрагментарно на кожному уроці. Вчитель розробляє кросворд та легенду до нього по конкретній темі. Друкує кожному учневі на форматному листку, пропонує по ходу уроку розгадати кросворд, слухаючи та приймаючи участь в обговоренні матеріалу. Перед цим хвилинку дає на ознайомлення з запитаннями кросворду. Такий прийом дає можливість робити висновки зі сказаного та почутого, розвиває уважність та логічну пам'ять. Якщо якесь запитання надто складне – в кінці уроку разом обговорюємо.

Наприклад:

Прості і складні речовини. Хімічна формула. Валентність.

По горизонталі:

1. Оксиген у молекулах простої і складних речовин завжди має валентність ….(Два)

2. Як називається число, яке вказує на кількість атомів у молекулі? (Індекс)

3. Цифра перед хімічною формулою.(Коефіцієнт)

4. Якісний і кількісний склад речовини показує хімічна ….(Формула)

По вертикалі:

5.Як називають здатність атома сполучатися з певною кількістю таких самих або інших атомів? (Властивість).

6. Електронейтральна частинка, яка складається із двох або більшої кількості сполучених атомів.(Молекула).

7. Прості речовини, які добре проводять електричний струм і теплоту, мають здебільшого високі температури плавлення, пластичні.(Метали).

Вправи з кубиком.

   Часто на уроках використовую гру з кубиком. Гра полягає в тому, що вчитель кидає кубик і задає питання. Відповідає той учень, який спіймав кубик. Діти повинні бути дуже уважними оскільки вони не знають у чию сторону полетить кубик, тож потрібно завжди бути напоготові. Під час цієї гри активними стають абсолютно всі учні незалежно від віку і рівня знань, при цьому активізується їх думка, стимулюється процес мислення.

Наприклад,учитель задає питання і кидає кубик, учні відповідають і кидають кубик назад учителю.

1) Який елемент найпоширеніший на Землі? (Оксиген)

2) Які прості речовини утворює Оксиген? (кисень і озон)

3) Яка формула кисню? (О2)

Інша форма цієї гри, коли учень, не повертає кубик учителю, а перекидає іншому учню. Наприклад, коли потрібно перелічити фізичні властивості певної речовини. Кожен учень називає по одній властивості і передає кубик.

Завдання: опишіть фізичні властивості кисню.

Використання презентацій в програмі Power Point

   На будь-який урок виготовляю презентацію за темою уроку. Вона відображує ключові моменти уроку, схеми, фрагменти задачі, хімічного рівняння, визначення. Завжди додаю фото по темі уроку: жанрові чи епізодичні. Це наглядно, добре запям’ятовується, можна щоразу відновити спогади чи повторити вивчене. До того ж фото завжди сприймаються позитивно, і несуть велике пізнавальне навантаження.

Наприклад:

ХВИЛИНКИ - ЦІКАВИНКИ НА УРОКАХ ХІМІЇ

Портфоліо вчителя

Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту